HTML

Tengiz, avagy öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Nagyon sok ellentmondás kering a neten Tengizzel kapcsolatban, és nem tudom mi az igazság odakint. Hát én most személyesen fogom tapasztalni és ha tudom akkor le is írom...

Friss topikok

  • kipcsak 015: Most, azaz tavaly nyáron voltam Atirauban, nem sok változott, de mégis minden. Majd mesélek és t... (2016.01.16. 02:26) 01. Miért pont Tengizbe?
  • Alfi: Biztos sokan használnak iGO alapú térképet, találtam egy ilyet lehet hogy van akit érdekel: Kazakh... (2014.07.02. 10:55) 28. GPS koordináták
  • kipcsak2: @Batka Norbert: Nem telefonszám kell. Engem szinte hetente hivnak oda, pedig nem hivtam fel senkit... (2014.04.09. 23:02) 32. TENGIZI KÉPEK
  • Alfi: Már nem gond, eljutottam arra a szintre hogy elgondolkodtam rajta hogy csinálok egy céget és segít... (2013.10.29. 07:03) 22. Melegrekord
  • Tibor Gulyás: Ha valaki tud nekem adni telefonszámot, hogy hol kell jelentkezni a Tengizi munkára, megköszönném !! (2013.06.30. 11:37) 29. TENGIZ mottója

Linkblog

02. Előkészületek, információk.

2007.06.10. 00:28 Alfi

Amit másoktól tudok:

Kazahsztán --> fővárosa Asztana

1 $ ~ 120 tenge (bankban 2007.06 hó)

Időeltolódás +3 óra. (Tengiz)

Tengizt a magyarok építették, ha jól tudom a 80-as években. (javítsatok ki ha tévedek)

Térképen ne keresd, mert úgysem találod meg. (egyelőre) :)

Múlt héten találtam egy világtérképet azért a Kaszpi-tengert és felette Atyrau-t meg lehet nézni hol van, itt száll le ugyanis a repülőgép.

http://local.live.com

Az időjárás elég szélsőséges, nyáron árnyékban 40 fok, télen nem ritka a -20 -30 sem.

Mivel kint más a páratartalom, ezért a szélsőséges időjárást nem érezni annyinak amennyi... (a nyári 40 fokot mondjuk 30-nak érezni)

Kazah pénz a tenge. Kivinni behozni egyaránt TILOS!

Enni adnak 3x, magyar szakács van kint szóval kinek milyen a gyomra...vagy megeszi vagy nem.

A munkarend vagy 12óra/nap heti 7-szer vagy 12óra/nap heti 6-szor és akkor a vasárnap szünnap. Ez cégtől függ, de kintre dolgozni megy az ember...

Nekem cég intézte az orvosi dolgaimat, úgyhogy én kaptam 3 oltást. Az alábbi címen lehet kérni oltást, ha valaki olyan országba megy, ahova érdemes kérni:

Trópusi Betegségek Intézete 1094 Budapest, Páva u 27.

Dr. Axmann Ágnes egyetemi docens, orvostudomány kandidátusa, és ha jól hallottam a malária ellenszerét is Ő találta fel !!! :)

(Twinrix, Typherix, Tetanol-Pur ) Tetanusz, és Hepatitisz ellen főleg.

Az oltási bizonyítvány mindig legyen az Útlevélben!!!

De kellett még ezen felül 6 hónapnál nem régebbi tüdőszűrő lelet, ép fogsor, AIDS-teszt (megtudtam, hogy nem vagyok AIDS-es J dejó ) szemvizsgálat, vérvétel, EKG, vizelet stb. és minden egyéb lelet, ami fontos lehet...

AIDS tesztet az ANTSZ csinálja sürgősbe 6.000 volt amúgy ha nem sürgős és kidumálod hogy a csajod csak akkor megy hozzád ha ezt megcsinálod talán még ingyen is megcsinálják :D

Hallottam olyan történetet, hogy valaki megadta magát egy kinti nőnek aki nemi beteg volt és a fickónak ráment 1 évi fizetése mire kigyógyították. Szóval csak óvatosan!

A szállás klimatizált, erről többet majd ha kint leszek...

Tavasz és nyári szezonban a szúnyogok miatt vinni kell szúnyogriasztót a hálóba is, meg külön fújósat vagy kenőset is.

Munkavédelmi szemüveget adnak sötétet meg világosat, épületen belül a világosat, épületen kívül a sötétet kell viselni.

Sportolási lehetőség van, lehet ping-pongozni, focizni, van futópad, és egy kondi gépet mondtak a kintiek. (több szállás van, úgyhogy ez attól is függ ki hova kerül)

Kinti árak hasonlóak mint itthon 6db ásványvíz 360 tenge ami kb. 500 Ft. 2x6 dobozos sör 1200 tenge ami kb 1800 Ft.

Internet inkább csak azoknak van akik irodában dolgoznak, szóval nem mindenki számára elérhető. (erről később bővebben)

Viszont van vezetékes telefon amire fel kell iratkozni és úgy olcsóbban haza lehet telefonálni. (piros TCO-s belépő szükséges hozzá)

TCO = TengizChevrOil

Lehet venni kint SIM kártyát, nekem az Aktívosat említették, ami 2000 tenge, és 7 tengéért lehet hazaküldeni egy sms-t. Ezen talán internetezni is lehet megfelelő telefonnal. Erről is majd később ha kint leszek kipróbálom. És van a másik a Beeline-os ami szintén 2000-be kerül. (ezzel a témával részletesebben is foglalkozom majd)

Útlevél legyen érvényes több mint 3 hónapra, hogy a visszaúton is érvényes legyen!!!

Vízumot nekem a cég intézte, de neten rá lehet keresni, árakra és hogy mennyi idő alatt készül el.

Érdemes egy kis házi patikát összeállítani, mert sosem lehet tudni, hogy milyen gyógyszerek kellenek kint. Én jól bevásároltam, nem bíztam a véletlenre alább olvasható a lista szépen sorban. :)

Fájdalom és lázcsillapító, C vitamin, gyomorsav ellen, Komplex vitamin, széntabletta, torokfájás-fertőtlenítés, megfázás ellen, csípésre, sebekre, sebtapasz, bepálás ellen bakancsba, gombásodás ellen, szemcsepp mert én kontaktlencsés vagyok, és altató!

(Algopyrin, Rubophen, Cetebe, Rennie, Supradyn, Carbo activatus, Strepsils, Neocitran, Fenistil, Curiosa, Dermaplast, hintőpor, Chinofungin spray, Visine, Dormicum)

Altatót minek? :) Mert "éjjeli bagoly" vagyok és egyáltalán nem vagyok hozzászokva, hogy már itthoni idő szerint 18-19 óra körül aludjak... számoljunk csak egy kicsit. + 3 óra időeltolódás van, tehát ha reggel 5-kor kelni kell akkor 21-22 óra körül már jó lenne aludni, hogy ne kómásan ébredjen az ember, na most az itthoni idő szerint 18-19 óra.

Utálom a gyógyszereket és remélem nem kell altató sem, hogy el tudjak aludni. DE szerintem sokan jártak már úgy, hogy egy igazán fontos nap előtt annyira izgultak hogy nem tudtak elaludni. A másnapot most hagyjuk, mindenki tudja hogy néz ki egy ember 2 óra alvás után :)))))

Az utazásról annyit hogy többféleképpen lehet kimenni Tengizbe.

Kiev felé az út 1,5 óra, ott át kell szállni egy másik gépre, amivel még 3,5 óra Atirau-ig. Onnan meg még busszal kb. 320 km ami 6-8 óra. (esetleg vonattal)

Vagy Budapest-Isztanbul 2 óra repülővel, gép leszáll, aztán ha nincs vízum, akkor azt megcsináltatni, majd a csomagot felvenni, és irány a hotel, esetleg ha marad idő meg lehet nézni Isztanbult is. 1 éjszakázás után irány tovább Atyrau, és onnan a buszozás.

Utazásról majd később részletesebben...

155 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tengiz.blog.hu/api/trackback/id/tr7995894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szalai László 2008.02.15. 18:14:56

Sziasztok tudnátok adni egy telefont számot vagy cimet,mert én is kiszeretnék menni Tengizbe,1987-ben voltam kint utonjára egy évet dolgoztam.Szeretnék ujra kimenni de nem tudom hol lehet jelentkezni.Ha tudtok segitsetek

Maja 2008.02.17. 17:57:24

Szalai Lacinak üzenem, hogy irjál a következő e-mailra és irok egy-két jelentkezési cimet.:martin98@parisat.hu

Bujdosó István 2008.02.25. 22:24:28

Sziasztok segitenétek nekem,szeretnék ismét kijutni tengizbe.1993-tól95-ig kint voltam,sajnos a katonaság nem adott több halasztást,igy haza kellett jönnöm,lehet hogy még mindig kint lennék.Ha tudtok cimeket azt megköszönném,köszi

Fono a. 2008.03.03. 11:51:54

Van valami amit senki nem mond el !
Az a végtelen megalázás amit a felső vezetők csinálnak a munkásokkal + még a helyi kanibálok folyamatos zaklatása !!!!!! Az orvosi ellátás nulla mert a cég nem enged el a dokihoz mert az nekik drága és rontja a statisztikájukat ! A fizetéseket rendszerint elfeleltik elküldeni és ha netalán megérkezik akkor renszerint kevesebb ! Hiába próbáltok cáfolni mert éveket húztam le idén febr. bezárólag !
Éljen az nss !!!

Atesz 2008.03.04. 13:41:23

Mindenkinek aki ki szeretne menni a chemihez, vagy tájékozódni: allas@chemimontazh.com

Botond 2008.03.10. 13:14:51

Én 3,5 évet voltam kint, még a legelején.
1990-ben jöttem haza, azóta sem vagyok beteg.
Nagy kaland volt.
Tudom, azóta sokat változott a kinti helyzet.
Akkoriban még a szovjet megrendelő dirigált (TINGSZ: Hlopjuk,Szapozsnyikov), azóta már a Chevron az úr.

2008.03.13. 12:03:54

Szegény Fono,majd kapsz egy darabig munkanelkülit,utana segelyt.....

2008.03.13. 12:17:08

De még hozza EU munkanelkülit meg segelyt és ebböl ki kell fizetni TB járulekot...... es meg nem voltál vasarolni............

2008.03.13. 12:21:25

Kellemés ünnepeket!Jön nauruz!Egeszséget kivanom mindenkinek!

Atesz 2008.03.13. 17:27:24

Hi, tényleg, majd elfeledkeztem a kazakh újévről! Lesz itt nagy eszem-iszom, dinom-dánom, zene-tánc, jurta és mi szem szájnak ingere. Aki még nem volt, ne hagyja ki, remélem lesz busz, nézzétek meg! (TCO parkoló) Figo, kösz a képeket, kiváncsi vagyok megtalálod-e az öt különbséget aközött és amit én küldök! :D:D:D

szfera 2008.04.18. 15:20:41

Picipont: szerelmed végül kiment? Én tudnék mesélni, évekig dolgozott kint a párom...

Botond 2008.04.29. 12:30:46

Tetszett az utazásról szóló élménybeszámoló.
Én már 18 éve hazajöttem Tengizből (3,5 évet töltöttem kint), de a beszámolót olvasván megint úgy éreztem magam, mintha ott lennék.
Tényleg egy életre szóló élmény, ennyi idő elteltével is ezt mondom.
Egy kis kiigazítás:
Tengiz alatt szerintem ma már mindenki mást ért, de a magyarok az anno "Magyarújváros" névre elkeresztelt, azóta már eladott lakótábort, illetve a CPSZ-t építették, valamint a CPSZ építéséhez szükséges ipari bázist. Ehhez még hozzásoroltuk a Kulszáriban lévő vagonmosót és a gurjevi reptér melletti 200 fős szállást (azóta eladva), mert ezeket is mi építettük a 80-as évek végén. Mi ezeket összességükben hívtuk Tengiznek. Egyébként a helyiek a Kaszpi tenger kiszáradt medrét, tehát magát a területet nevezik így, ahol a tengizi létesítmények vannak.

Sob 2008.05.06. 18:12:27

Atesz Daragoj !

Aggyadmánmeg az új elérhetőségeid némelyikét léccléccilécci. Ha jól csalódom, az általam ismertek a közelmúltban megszűntek, a skype-n pedig újabban nem látlak : szvíthóm = szkajpovaty nyekagda.

Üdv
Sob

Atesz 2008.05.19. 08:39:08

Gaszpodin Sobri!

általlőttem az új kontaktdítélszt szkájpin, ahol azért néha előfordulok. vagyis inogda...

Üdv, Atesz

Pataki Lajos 2008.05.20. 19:04:32

Üdv.
Tavaj én is voltam kint a leálláson, és kutya bajom.
Az idén is szeretnék menni. Remélem sikerül. A
Nyujtó brigádban voltam ha mond valakinek valamit/nss/.

Wennesz István 2008.07.06. 14:52:18

A tengizi betegségek túlélője vagyok, sok a radioaktív nehézfém van a munkakörnyezetben,ezért aki vállalja a tengizi munkát vigyen magával humin készítményeket,ami a nehézfém-mérgezést közömbösíti.Ezt a szert már az oroszok használták az 1980-as évektől,egy magyar feltaláló segítsége által.Az Axmann Ágnesnek is javaslom a humin-készítményeket,mert amikor három tengizi áldozat felkereste betegségeivel nem tudta gyógyítani.Vagy nem akarta?

Kozmikus szeretettel minden ember számára:
Wennesz István,
Kelt:2008.07.06.vasárnap,3377.Szihalom,Bocskai u.1.

Robird · http://www.austrianairlines.com 2008.07.12. 00:06:09

István, már bocsásson meg de maga szerintem szimplán nem normális.
Legfőképpen azért mert hülyeségeket beszél.

Lehet, hogy kozmikus hülyeség, de hülyeség. Mondjuk vitatkozni nem állnék le, mert fórumon vitatkozni az olyan mint paraolimpián indulni a régi vicc szerint.

Na foglalkozzatok inkább értelmes dolgokkal péntek este pl. menjetek el berúgni.

Kozmikus puszi mindenkinek. Aki meg érti annak üzenem hogy : "ismeretlen személy az ipari bázison" aki meg nem érti magára vessen.
R

Atesz 2008.08.02. 15:48:31

Robird-Robird bajlanszka.... Ufo a láthatáron... :D ...

zorkovics 2008.08.10. 22:02:22

Sziasztok! Én is voltam kint 94-95-ben.Kaszival munkatársak is voltunk a BRAUN&ROOT-nál,jó volt kinn.A betegségekről annyit,hogy apám is kinn volt 86-95-ig és makk egészséges,szerintem akkoriban a piával csinálták ki magukat a legtöbben,meg hát egyéb más nemi úton terjedő betegségekkel is vigyázni kellett.Volt olyan kolegám aki munkaidőben beszűrt 1 liter vodkát a másik litert meg este a táborba.De ahogy olvasom az előttem írokat ezek már megszüntek odakint.Sok sikert kívánok minden kinn dolgozónak,és azoknak is akik ki szándékoznak menni

Dzsuliusz 2008.09.21. 22:26:56

Egyelőre minden elérhetőségem ne jelenjen meg az oldalon,mert a céggel nem vagyok jóban, ési gen erkölcstelenül viselkedtek többünkkel is, természetesen ezt nem vitte el a cég szárazon, már amelyik kivitt. A többi nagy átlagban igaz, ha saját magadnak nem teremtesz megfelelő körülményeket, igen hamar hazakéredzkedik az ember.Számít a nyelvtudás is , de a tűrőképesség nagyon fontos.

Atesz 2008.09.26. 17:21:36

Szevasztok,
nos lehuztam az elso masfel honapot Aktauban (mellett), azt kell mondanom bekesebb es tisztabb ez a kornyek mint Tengiz volt. Nincs olyan undorito harc mint Tengizben volt, meg a helyiek kozott is... a kulsary es fokepp az ex-sarykamysi nep olyan nacionalista, hogy faj... es kepzeljetek most telepitettek be a lerombolt sarykamys lakoit Atyrauba... mi lesz ott?

Azt kulon megemlitem, hogy itt a tenger az abcolut mas mint fonn a mocsar. Tiszta viz, homokos part (no nem feher). Az infrastruktura hat igen, vannak gyonyoru helyek es vannak nagyon lepusztult bicsek.

Mellesleg a varos szepen zoldul (sok fat es novenyt ultetteka miket folyamatosan ontoznek is!) es fejlodik rendesen. Sok az uj epitkezes, meg fiatal varos (most 45 eves), de az olaj es hat ugye Aktauban van az egyetlen valodi kikoto a Kaszpin.


A lenyeg: sajnos meg mindig ki kell jonni dolgozni ahhoz hogy jol tudj keresni, Mo-n a helyzet valtozatlan..

2 NAP!

Botond 2008.10.15. 15:41:18

Kedves Wennesz István!
Ne állítson olyat, ami nem igaz.
Nincsenek radioaktív anyagok (nehézfémek) a munkakörnyezetben. Amikor én kint voltam, az izotóposok folyamatosan mérték a szintet, és azt mondták, annyi a háttérsugárzás, mint pl. Budán. Több nyilván azóta sem lehet.
Nem kell pánikot kelteni.

Barna laci 2008.11.07. 16:37:51

Én sem sugárzok még..
Ma egy éve kaptam meg a badge-met. Kinn ünnepeltek? Nov.7.

Atesz 2008.12.06. 05:56:31

'mahoz egy hetre mar nem leszek itt' !!!:)))

Jah, es kellemes Telapot!
Csulok, Te mikor jossz? Balhe szervez egy bulit!

Csülök 2008.12.06. 17:43:46

Atesz tesó!
Még 12-t kell aludni és repülök haza. ;o)
Üdv MOCKBA-ból!
Addig is legyetek rosszak!

m.viki 2008.12.28. 14:11:48

Szia Atesz!

Érdeklődni szeretnék, hogy milyen cégen keresztül lehet munkát vállalni Aktauban?
Előre is köszönöm!

Barna László · http://www.creacommedia.hu 2008.12.29. 21:37:46

Akkor újra, most aktuális:

Kobakot le! Nincs ma dolgom!
Tengizi szerelők: sznóvüm gódom!
Durran a pezsgő, az éjfélt várom,
Jól esne pár doboz Baltika 3!
Odakinn hegyekben áll a kén,
Sikeres újévet kívánok én!

BUÉK!

sico01 2009.06.01. 20:09:18

Nagyon jó volt ez a tengízi beszámoló,sok hasznos dolgot tudtunk meg belőle.A fiam éppen most jön haza 1 hónapos kinttartózkodás után.
Hogy én is hozzátegyek valami újat, már van közvetlen repülőjárat Bp- Atyrau között, és Atyrau- Tengíz között megépült az új út, így 10 óra alatt Bp-ről célba lehet érni.Bővebbet majd akkor ha a fiút kifaggatom.

sico01 2009.06.03. 17:38:20

Kiegészítés: nem szeretnék senkit félrevezetni,az Atyrau-Bp közvetlen repülőjárat charter formában csak a leállások idején működik,amikor sok ember mozog.
A kaja tényleg monoton, és furcsa, a fiút is jól kinevették a kintiek amikor lekvárt kent a palacsintájára,ugyanis annak májat tesznek a tésztájába.De mit tudhatta ezt egy épp frissiben kiérkezett gólya.A rizses csirkét is megutálta egy életre, mivel sokszor azt választotta( a sok ismeretlen étel helyett). Le is kaptam érte,egy népet a konyháján keresztül lehet megismerni. Itthon alig várta,hogy omlettet egyen, mivel ott valódi tojás helyett tojásport használnak (kockatojás), joghurtot nem is láttak.Elég sok más furcsaságot is tapasztalt.Mindezeket leszámítva mégis felszedett néhány kg-ot.

Széfiti 2009.08.05. 15:26:36

m.viki!

bocs h csak megkesve valaszolok, most epp Aksaiban vagyok, es sajnos eleg gyatra a neteleresem..
No, Aktauban munkat vallalni nem egyszeru, de nem is lehetetlen. Egy ami tuti: magyar cegen keresztul nem megy, mert 1szeruen nincs. Tovabbi infot szivesen, de mostansag keressetek a cegesen Kazakh infokkal kapcsolatban (ide hetente-kethetente eccer nezek be) ragoa@kpo.kz

Udv, Atesz/Szefiti

Angelblade 2009.08.19. 10:41:41

Botond: Azért Budán valahogy nem mérnek embereket az izotóposok.Vajon Tengizben miért igen? Azért mert nincs sugárzás...bizonyára.Egyszerű embereket lehet ilyennel etetni, ez tény...

karelxx73 2009.08.26. 22:13:43

Sziasztok!
Szeretnék kijutni,van kint két ismerösöm,két külön csoportban dolgoznak.Sajna az egyiknél most elbocsájtások vannak,bár ahogy hallom elég eltérőek a keresetek a két brigád között/alap/.2200$-2600$
Mire kell figyelnem ha esetleg kijutok mit vigyek feltétlen! Minden érdekel amit írtok.
Köszönöm

Botond99 2009.09.01. 09:48:43

@Angelblade: Az izotóposok többek között azért is voltak kint Tengizben és mértek környezeti sugárzást (tehát nem embereket, mint állítottad), mert az azt megelőző orenburgi munkánál valóban volt mérhető háttérsugárzás, és a tengizi munkák megkezdésekor is kockázati tényezőként számoltak vele. Azonban a mérések azt igazolták, hogy a félelmek alaptalanok, az izotóposok néhány év után el is jöttek Tengizből. Megjegyzem, nem csak háttérsugárzást mértek, hanem más - ezzel nem összefüggő - munkájuk is volt, de ehhez nem értek. De ugyan mitől is lenne háttérsugárzás egy kipusztult sivatagban, ahol legfeljebb olajkutak és földgázlelőhelyek vannak, uránbánya vagy atomerőmű a közelben sem...

andi05 2009.09.09. 15:46:51

Sziasztok!
Szeretnék kimenni Tengízbe dolgozni.Kérlek küldjetek olyan e-mail címeket ,ahol lehet jelentkezni aTengízi munkára és ahol felvílágosítást tudnak adni a jelenleg is aktuális munkákról.Kérlek segítsetek melyik cégnél érdemes jelentkezni.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Életbe vágóan fontos lenne a számomra.

Tom2 2009.09.12. 14:01:14

Sziasztok nekem nem halálos ,de ha ott lehet hegeszteni awival ivvel akkor érdekelne! Engem is!

andi05 2009.09.25. 13:16:49

Köszi a segítő készségeteket úgy láttom kint pénzt kerestetek de a segítő készségetek kihalt.
Tom2-nek üzenem hogy marha vicces vagy. HA-HA-HA!!!Nap mint nap sokat csalódom az emberekben hát most is sikerült néhányban.Remélem az életben ti is majd csupa ilyen jó indulatu emberrel találkoztok majd amilyenek ti is vagytok.NA PÁ!

Botond99 2009.09.25. 22:42:59

andi05: Nem megsértődni kell, hanem olvasni. A blogon már elhangzott ilyen kérdés és voltak rá válaszok is. Tényleg két héten át tétlenül vártad, hogy valaki majd a szádba repteti a sültgalambot, miközben két kattintással rég meglenne a válasz? Egyébiránt fordulj a Chemimontázshoz, elérhetőségek a telefonkönyvben vagy interneten, és ha nem haragszol, nem keresem ki helyetted.

Széfiti 2009.10.02. 12:01:31

szevasztok,

újra itt, immár egy más kazakh vidékről, most épp északon koptatom a padot, Aksai-ban. Aki járt Tengizben annak ismerős lehet, a vegyépszer és a chemi is dolgozott itt anno. A hungarian tábor még megvan, sőt, a legfelkapottabb szórakozóhely minden külföldinek az a magyar táborban van, M10 néven fut.

andi05, álláskeresők: szakma, gyakorlat és nyelvtudás-függő az álláskeresés hatékonysága, és érdemes nemcsak tengizben gondolkodni. Én anno ott kezdtem, de bejártam már fél kazakhstánt Aktautól északig, Almatyval együtt.

Akinek infó vagy segítség kell jelentkezzen bátran, szívesen sehítek ha tudok, soxor kerül egy-egy nyitott pozíció szóba, és sok ismerős, kapcsolaton keresztül tán bejön valami.
Ja, nem mellékes, ha nem magyar cégen keresztül is ok (én inkább ebben vok otthon), akkor diploma vagy equivalent bachelor legyen, különben nem sok esély van.

Kézcsók és baráti hátbaveregetés mindenkinek!

Sobri és Alfi: hol vagytok így elveszve??

Pá, Atesz

Alfi 2009.10.02. 13:27:55

Szia Atesz!

Most éppen németországba megyek vissza vasárnap, áprilisig viszont norvégiában dolgoztam 8 hónapot.
norvegia2008.spaces.live.com
Ha érdekel több mint 1200 foto készült és sajnos norvégia szépsége alig látszik rajta. Még síelni is voltam az utolsó előtti napomon március 30-án. :)
Norvégia kicsit másképp:
www.youtube.com/watch?v=UPnIJz8EvFU&feature=related=/FONT>
(na itt látszik norvégia lényege ahogy egy bázisugró szárnyas ruhával repked a fjordok között)
Múlt vasárnap én is ugrottam egyet Miskolcon 3000 méterről ;)

A fiam közben mindjárt 14 hónapos lesz (ugye pont 2 éve szeptember 24-én értem haza Tengizből...) és éppen lakást akarok venni mert horror alacsony áron vannak most még...

Üdv
Alfi

BOY 2009.10.12. 20:35:39

@Széfiti:
Szia azután érdeklődnék,hogy lehet kijutni Tengizbe mennyit fizetnek ott most mondjuk lakatos szakma labdába rúg-e vagy csak a diploma

tigrisfog 2009.10.12. 22:08:37

Széfitinek már írtam, eddig még sajnos nem látta...

Széfiti 2009.10.14. 10:58:12

valakinek épp most írtam... Zoli volt, tigrisfog tán épp te vagy az.. :)

nem ülhetek mindig a gép előtt, most épp szabin vok itthon, vagyis dolgozom.. :D most épp kerítést építek.

Alfi komám,

norvégia után itt már nem lehet hideg, ha már tengizben nem kóstoltál bele a kazah télbe..!! :) a hely csodás, a miskolci ugrást irigylem, tán eccer én is kapok engedélyt a nejemtől..

Jah, és QA/QC-t keres egy olasz barátom Lybiába, ha érdekel szólj, ott melegebb van. Ha mást érdekel, akkor egyezzen meg Alfival, az oldal nem ingyenenes állásközvetítő.

Alfi, a privátomra írj két sort, beszélnünk kell biznic ügyben.

Üdv, Atesz/Széfiti

Lassan felcsapok fejvadásznak, annyi állást tudok

Széfiti 2009.10.14. 11:02:45

@BOY: lakatos szakma lehet ok, nemcsak tengizben hanem onnan kissé északabbra, Atyrau mellett (karabatánban) is. keresni még mindig jól lehet (jobban mint itthon), szerződésfüggően 2-3000 usd/hó. cége válogatja, attól is függ h Mo-n bejelentenek-e (nagyrészt nem), vagy magad után kell fizetni az eü-t, nyugdíjat, stb.

Széfiti 2009.10.14. 11:06:49

@karelxx73: ha mindenn érdekel, majd minden kérdésedre megleled a választ Alfi tolmácsolásában, katalogizálva! Szánj rá időt és olvasd végig, nagyon hasznos és részletes!

BOY 2009.10.14. 18:51:52

@Széfiti:
Köszi az infot, de nem tudnál nekem cimeket küldeni.
Előre is köszönöm a segitőkézségedet

tigrisfog 2009.10.14. 20:09:48

@BOY:
Chemimontazh, Kaszpi-Trade, Vegyépszer, Harcon, ill Atesz ajánlotta az ACTS-t, NSS-t! Ezeknél mindnél jársz egy kört, és kiderül, mi van odakint!

BOY 2009.10.15. 21:05:45

Nagyon szépen köszönöm a segitséget

Széfiti 2009.10.16. 10:16:41

Kaszpi Trade, Vegyépszer már nincs tudtommal, próbáld ezeket:
www.chemimontazh.com www.atcs.kz www.nss.kz

sok sikert!

tigrisfog 2009.10.16. 19:24:31

@Széfiti:
Gyakorlatilag akkor a Vegyépszer kivonult, és otthagyta magjaként a Chemit?

Széfiti 2009.10.17. 07:09:51

@tigrisfog: da, a Vegyépszer néhány évvel ezelőtt eladta a chemit, így már hivatalosan a két cégnek semmi köze egymáshoz.

kentó 2009.10.18. 09:20:06

szevasz kaszi kento vagyok mühejes meg gépkezelő voltam a bázison krajcsi sin oszkár varga józsi te meg raktáros voltál jó hallani rólatok oltyánról a dagiról hallotál állitólag kint van góré lett na üdv minden ismerősnek szevasztok k e n t o .

tigrisfog 2009.10.18. 10:50:26

@kentó:
te már nem vagy kint? Melyik céggel voltál kint? Műhelyesként mit melóztál?

ampervadász 2009.10.25. 11:30:26

Üdv mindenkinek az oldalon,szeretném megkérdezni tud e valaki legfőképpen villany szerelői melót külföldön magyarok közt?

tigrisfog 2009.10.25. 22:05:03

@ampervadász:
vagy valami melót külföldön? :)

bodor144 2009.11.18. 16:33:22

Üdv mindenkinek, örömmel látom, hogy a Tengizi közösség összetart (továbbra is) és még mindig vannak emberek, akik nem jártak kint, de szeretnének. Attól függően hogy az ember mennyit volt kint, érzi a helyet sajátjának és igyekszik vissza, hogy ki ne maradjon a következő felvonasból. A hely szelleme megfog. Én kisebb megszakitással 1999-től 2003-ig dolgoztam kint. Az elején ketten voltunk egy irodában, a vége felé pedig már egyedül voltam egy nagy irodába, sok kulccsal a zsebemben.
Én mindenkit, aki kint ténylegesen teljesített, magyar volt, vagy kazah, nagyra becsültem, mert azért különlegesek kint a munkakörülmények, azt meg kell hagyni.
Amit mindig furcsának találtam, és magam is mindenképp el kivántam kerülni, az a teljes függés és kiszolgáltottság. Nem tartottam helyesnek, hogy emberek jó pár évet huzzanak le ugyanott, és már eszükbe se jut más munkahely után nézni, csak várják mikor csöng a telefon, hogy lehet utazni. Bár meg kell emliteni, hogy az én hazajövetelem nem volt egy egyzerü történet.
Örömmel láttam ismerős neveket a blogon.
Én sokat tanultam kint az életről, az emberekről, és összeségében kellemes emlékekkel mentem haza.
Mindenkinek jó munkát - safety first.

zsu27 2009.11.19. 10:46:20

Üdv Nektek!
Régóta kísérem figyelemmel a blogotokat.Sokáig titokzatos volt számomra Kazahsztán, Tengiz, Akszai, hisz nem sok mindent tudtam róla.Aztán kialakult bennem egy tévhit az akkor hallottak alapján.Ma már tudom a blogban leírt információk és a többször végig nézett fényképek alapján, hogy nem is olyan elmaradott ország ez a Kazahsztán.Igazad van a Tengizi közösség nagyon összetartó!-ez valahol valamilyen szinten jó, de egy két kereszt kérdés elég sok mindenre fényt derít, és ha másat már nem is tehetünk, de legalább elmondhatjuk, hogy mi magyarok sem vagyunk olyan buták.

zathar2004 2009.12.07. 18:21:46

Üdv mindenkinek az oldalon,szeretném megkérdezni tud e valaki legfőképpen nehézgépkezelö vagy iparialpinista, kömüves szakmába eltudnék e helyezkedni,vagy Tengizbe milyen szakmával tudnák elhelyezkedni,ha tud valaki segiteni. Köszönöm Email cimem jozef.aws917@yahoo.com

kalamajka1 2010.01.04. 16:18:18

@Alfi: Van-e ott lehetőség, hogy ott valahola vallását gyakorolja az ember? (Nem a mohamedánra gondolok, mert tudom, hogy Kazahsztán mohamedán ország)

Alfi 2010.01.05. 20:02:32

Szia kalamajka1

Legjobb tudomásom szerint nem fog menni mert magyar papról nem tudok kint tehát például gyónni nem fogsz tudni.

Ha tévednék kérem javítsanak ki azok akik többet tudnak erről.

Robi85 2010.01.11. 16:52:51

Sziasztok!Én nemsokára szeretnék kijutni Tengizbe.Régebben jártam már kint úgy 4 éve mint villanyszerelő.Ha valaki mostanában volt kint az tudna infot,ki a For man,super visor stb,ha lehet.Jó lenne régi emberekkel találkozni,köszi.Sziasztok

tigrisfog 2010.01.15. 14:02:04

@Robi85:
Hívtam a Harcont, a Kaszpit, nincs meló.
Cheminél talán áprilisban lesz!

tigrisfog 2010.01.15. 14:03:01

Ha vki vmi építő jellegű infót tud kinti melóról, kérem szóljon!
zolika85 kukac citromail.hu

Botond99 2010.01.23. 17:26:56

kalamajka1

Kazahsztán lakossága többségében mohamedán, de a legtöbb ember nem hívő, vallásukat 80-90%-ban nem gyakorolják, soha nem is gyakorolták (a kazah államiság is új, a lakosok felmenői nomádok voltak). Ha vallásodat intézményes keretek közt szeretnéd gyakorolni, és ragaszkodsz a külföldi munkahelyhez, ehhez másik célországot kell keresned.

Botond99 2010.01.23. 17:38:12

zsu27!

Sajnos el kell keserítselek, Kazahsztán valójában egy rendkívül elmaradott ország. Nem tudom, milyen képeket láttál, de én nem csak Tengizben voltam 3,5 évet, hanem az ország más részein is dolgoztam 2,5 évet, ahol a viszonyok szó szerint középkoriak, kivéve Almaty és Asztana városokat (utóbbi néhány éve még szintén nagyon lerobbant volt), illetve Tengizt és környékét, ami egyébként valaha a Szovjetunió köztörvényes büntetőtelepe volt (a Gulágon politikai elítéltek voltak). Hiába a nyugati befektetők, hiába a hatalmas ásványi kincs. A kazah nemzet történelme, kultúrája nyúlfarknyi, az emberek még nem felkészültek a nyugati típusú életmódra. Majd meglátod, ha kikerülsz.

bohusek 2010.01.29. 18:32:00

Szevasztok TENGIZIEK,én is voltam kint 91ben. hát nem most volt! Biztos sokat változott minden, kiváncsi lennék rá.Én a földmérőknél voltam nagy buli volt. A férjemmel együtt voltunk kint így még jobb volt. Ő meg buszsofőr volt.Beszélik hogy sokan betegek lettek de szerintem ez csak szóbeszéd,velünk nem történt semmi meg az ismerősünkről sem tudjuk hogy betegek lettek volna.Jó lenne írnának régi tengiziek beszélgethetnénk mi van velük!

zsu27 2010.02.09. 15:20:18

@Botond99: Nem keserítesz el!Kazahsztán egy dinamikusan fejlődő ország,mióta kivívta a függetlenségét!A reáljövedelmek nem csekély mértékben nőttek az utóbbi időben, a munkanélküliség pedig csökkent.Világ viszonylatban Kazahsztán a 6. legnagyobb ország nyersanyag forrásban.Tíz éven belül a tíz legnagyobb kőolajtermelő ország közé kerül a világon.A kazakok történelme évezredekre nyúlik vissza, kultúrájuk igenis nagy múltra tekint.Hallottál te a nevezetes karaván vagy selyemútról, a kazah kánságról?Az egyik leggazdagabb kultúrával rendelkező ország, hisz számos nép és törzs vett részt a kazah nemzet formálódásában.A hatalmas nyersanyag tartalékain kívül, ennek az országnak a legnagyobb felbecsülhetetlen értéke - a nép!Ez a föld kb:130 különböző nemzetiség és vallás képviselőjének nyújt hazát.Mond az neked valamit ha azt mondom Aranyhorda vagy Dzsingiszkán?Miért mondod,hogy nincs történelmük, vagy kultúrájuk?Szeretném mielőbb meglátni ezt a gyors és sikeres fejlődést!

tigrisfog 2010.02.25. 23:54:10

Valaki nem tud valami kontaktot, vagy melót Tengizben?

tigrisfog 2010.03.25. 11:31:59

Sehol senki??? Volt-tengiziek, gyertek a blogra!
Valaki nem megy áprilisban a Chemi-vel? Berényi asszony mondta januárban, h valószínű ekkor lesz valami!

zolli76 2010.03.28. 11:16:37

Sziasztok!
"2008-ban voltam Karabatánban, szeretnék visszajutni ha valaki tud valamit légyszi írjatok.

tigrisfog 2010.03.28. 18:33:19

@zolli76: s te mi voltál odakint? Milyen szakmával mentél ki, s melyik cégen keresztül? Órabérek akkoriban hogy voltak?

Széfiti 2010.04.04. 20:04:02

Szasztok fiatalok, szasz Tigrisfog!

Nem erek ra chatelni mert dolgozom! :) hat az Istennek se akar itt kazakhstanban tavasz lenni! Ilyet meg a sokat latott 15 eves serdulok se lattak hogy husvetkor meg ho legyen... de van meg, igaz naon olvad de van. Sot ejjelente fagyogat.

Botond neked csak annyit h hiaba jartal sok helyen, megse rtagadt rad semmi! :)

Széfiti 2010.04.04. 20:24:53

@Botond99: sajat bevallasod szerint is 18 eve voltal itt, igy nem ildomos hulyesegeket beszelni a jelenkorrol. mar megbocsass.

azt semmikepp enm mondanam hogy a helyiek nem gyakoroljak a vallasukat, fokepp nem 80-90 %-ban ahogy irtad, ez egyszeruen butasag ilyet allitani felelotlenseg. Hacsak nem vegeztel mostansag egy atfogo kozvelemenykutatast kazakhstanban! :)

Hivok, hogy mekkora aranyban azt nem tudom, de a tapasztalatop alapjan nem tennem kevesebbre a gyakorlo hivok aranyat a magyarorszagiakhoz.

Alfi, nem jelentkeztel!

tigrisfog 2010.04.06. 23:19:00

@Széfiti:
hát, ezt is jó tudni! Meló van odakint rendesen? Létszámbővítést nem terveznek? ;)

zolli76 2010.04.07. 20:53:49

Sziasztok!
tigrisfog én 2008-ban Karabatánban voltam,géplakatos szakmával gépbeállítóként.bovc hogy ilyen megkésve válaszolok.Tudomásom szerint lesz vmi meló Tengizben, nemsokára indul.Szennyvíztisztító üzem építés asszem.

tigrisfog 2010.04.08. 00:09:55

@zolli76:
gondolom, erről mesélt nekem Berényiné.
Milyen gépeket állítottál te be? Indiszkrét, h mennyi volt a fizud? (esetleg mailben is írhatsz:
zolika85 kukac citromail.hu)

ampervadász01 2010.04.18. 19:52:22

Üdv mindenkinek az oldalon,ha valaki tud segíteni meló ügyben,ne habozzon szívesen kimennék dolgozni ha van rá mód,villanyszerelés szakterületre.Előre is köszi!

égnéző... 2010.04.19. 11:03:07

@tigrisfog: Szia!

Én is dolgoztam odakinn még 88 és 92 között többször, mint meteorológus... annó a tábor c15-ös csillagházban laktam, mint nézem a google earth-ben az észlelő konténer helyére már építkeztek. jó lenne látni esetleg összehasolnítani, hogy miből mi lett..
üdv: "kisbéka"

zolli76 2010.05.05. 10:13:12

Sziasztok!
Tigrisfog megkaptad az emailemet?Mert nem válaszoltál.Srácok nagyon nehéz oda kijutni, még akkor is ha van ismerősöd.Kintről küldik a névsort, hogy kit vigyenek ki ezért itthon hiába jelentkeztek a cheminél.Nekem sem akar összejönni pedig van odakint sok régi ismerős és barát is.Ha tudtok vmit írjatok légyszi.

tigrisfog 2010.05.09. 14:52:27

@zolli76:
nem, nem kaptam, szívesen venném pedig! zolika85 kukac citromail.hu

Botond99 2010.06.08. 22:46:38

@zsu27:
Annak csak örülni lehet, ha Kazahsztán az elmúlt tíz évben évezredes kultúrára tett szert, rájuk fért, mivel maga az államiságuk is a 90-es évek elején alakult meg. A a kínaiakhoz köthető Selyemutat (kazah nyelven Zsibek-zsoli) semmiképpen nem nevezném kazahnak, mivel a Selyemútnak csak az útvonala vezetett a mai Kazahsztán területén keresztül, más egyéb köze a kazahokhoz nem volt. Dzsingisz kán sem kazah volt, hanem mongol, és ha láttál már valaha mongol embert, akkor eszedbe sem jut összehasonlítani őket. Ennyit a nemlétező ezeréves kultúráról. Nem azért írtam, hogy elvegyem a kedved, hanem azért, mert így van. De ha neked úgy jó, álmodozz csak. Amit te gyors és sikeres fejlődésnek hiszel, az nem több, mint a kirakat. Nazarbajev elnök és családja dúsgazdagok (volt kapcsolatunk a cégeikkel), ebből valami csurran-cseppen a pórnépnek, hogy ne legyen forradalom, üveggolyónak meg ott a sok új szálloda a turistáknak, akik még nem láttak sztyppét és sivatagot. Na jó, Almatyban van a Meteo is, ha odamész megmutatják, sőt síszezonban lehet siklani. Onnan kb. 150 km-re található egy kanyon, ami a coloradói Grand Canyonhoz hasonló valami (tényleg szép), de ezzel kifújt. Hidd el, én 6 teljes évet áldoztam az életemből Kazahsztán földjén, és bár nem mondom, hogy nem volt élmény, de meséket azért ne találjunk ki.

Botond99 2010.06.08. 22:53:26

@Széfiti: Persze abban igazad van, hogy 18 évvel ezelőtti tapasztalatot nem tüntetünk fel maiként, azonban én nem azt mondtam, hogy akkor voltam kint, hanem hogy akkor mentem ki. Nagy különbség, ugyanis 6 teljes évet voltam ott, két nagy és több kisebb részletben (Üzbegisztán és Kirgizisztán is volt benne), és bár néhány éve valóban nem jártam ott, de egy közeli barátom két évvel ezelőttig kint élt, ma is rendszeresen jár ki Almatyba, és mindig kifaggatom róla, mi újság odakint.
Ráadásul én az ország tengizi részén kívül a fővárosban is voltam, így ismereteim kicsit szélesebbek a tengizieknél. A vallásról a véleményem változatlan, bár lehet, hogy ahol te dolgozol, ott eltérőek az arányok. Nem kardinális kérdés.

Botond99 2010.06.08. 23:01:10

@Széfiti: Hogy mi ragadt rám, az egy dolog, információból, ismeretekből mindenesetre több, mint rád. Tudniillik én nem esek abba a hibába, hogy egy tengizi utazásból rögtön az országról akarok képet alkotni. Én megismertem az országot, köztük éltem (nem csak az elmaradott Kaszpi-mélyföldön), nem külön magyar táborban, hanem az ő lakásukban, helyi szomszédokkal, barátokkal, ismerősökkel, éveken át. Úgy gondolom, hogy kevesen ismerik annyira Kazahsztánt, mint én. Nem kell ezen megsértődni, ez csak információ, és nem ellened irányul, hanem azért, hogy másoknak segítsek vele. Fel a fejjel!

Botond99 2010.06.08. 23:20:02

@zsu27: Azt írod, hogy Kazahsztán a 6. legnagyobb ország nyersanyagforrásban, és tíz éven belül a tíz legnagyobb kőolajtermelő ország közé kerül a a világon. Hát nézzük. Kazahsztán a világ harmadik legnagyobb rézkitermelő országa, azonban a rézbányák 90%-ban dél-koreai kézben vannak, mégpedig ha jól emlékszem, 30 éves koncesszióval, aminek árából a kazah lakosság egy árva tengét sem látott. Az országban két nagy kőolajtermelő régió van. Az egyik északon van, itt viszonylag nagy tisztaságú, semleges hatású kőolajat termelnek, de ez a kisebbik lelőhely. A nagyobbik olajmező tengiz térségében található, ez egyben a világ második-harmadik legnagyobb földgáz-mezője is egyben. Azonban itt már gondok vannak, ugyanis a kitermelt kőolaj rendkívül agresszív szennyezettségű, magyarul erősen kénes. Emiatt az itt kitermelt kőolaj nem mehet vezetékbe, tisztítani kell, ami nem csak rendkívül költséges és technológia-igényes, de - a tárolókapacitás korlátai miatt - igen komoly mértékben lassítja is a kitermelést és végső soron a szállítást. Megjegyzem, az oroszok még a tisztított kazah kőolajat sem engedik a vezetékükbe tölteni (csak az északi mezőkről származó olaj mehet orosz csőbe), ezért kellett a kazahoknak alternatív útvonalon elkezdeni építeni egy másik vezetéket, ami elkerüli Oroszországot.
Úgyhogy, a nagyságnak is vannak átkai, adott esetben a nagy lelőhelyekkel rengeteg nyűg van. Anno a CPSZ is a gáz tisztítására épült, Kulszáriban pedig a vasúton szállított tételek vagonjaihoz építettünk egy kéntelenítő vagonmosóállomást.

Schumi1 2010.07.16. 15:11:03

Hali!
Volt kinn valaki közületek az Atyrau-GyőriETO meccsen?

anna5 2010.08.19. 14:40:26

Kérem írja meg Valaki 50 körüli nőként, van e esélyem, hogy Tengizbe kimenjek. Vagyis akik kint voltak, vagy vannak még, már tapasztaltabbak abban, hogy konyhára, takarításra stb. voltak e kint nők, és kb. ilyen koruak. Akár itt, akár e-mail címemre, köszönöm a választ.
ene60@freemail.hu

Botond99 2010.08.29. 15:27:33

@anna5: Voltak kint 50 körüliek, sőt, idősebbek is. Ebben a korban a legnehezebb mások elviselése, illetve 50 felett már jelentkezhetnek egészségügyi problémák. De ha egészséges vagy, és jól bírod az együttlakást 2-3 idegennel (akár alkoholistákkal is), akkor nem lesz gond. Feltéve, hogy megkapod az egészségügyi alkalmasságot.

Danaida 2010.09.25. 14:55:14

Sziasztok!

Olvasgattuk a blogot, a barátnőm férje pár hete ment ki Tengizbe és egyelőre a kapcsolattartás lehetőségeit kutatjuk. Azt már kiderítettük, hogy vodásként nekünk az a legolcsóbb, ha innen M.O.-ról hívjuk, ha ő megcsörget. De lenne pár kérdésünk, amik a mostani helyzetre vonatkoznak...
Tengizben van-e lehetőség internetre /mobil vagy bármilyen más/, milyen feltételekkel és mennyiért elérhető? Milyen percdíjakkal működnek a telefonok? Kinek milyen tapasztala van ezzel kapcsolatban? Köszi a válaszokat előre is.

kentó 2011.08.10. 20:43:26

Szevasztok Varga Jozsit Balog Janit Oltyán Lacit és aki még kint van Vargának a telefonszámát szeretném ha tudtok segitsetek a Jozsi darus én földgépes voltam 12évet lehuztam nincs semmi bajom.Üdvözlök miden ismerőst. KENTO

kipcsak 2012.03.03. 12:10:24

@Botond99: igaz hogy a kazak olajnak magas a kéntartalma de emiatt nem kerülik el Oroszországot. Bizonyára hallottál a Tengiz-Novorosszijszk olajvezetékről ami Oroszországon keresztül szállitja a tengizi olajat.

Egyábként a Chevron most készül beruházni újabb 25 millárd dollárt Tengizben, l. Future Growth Project. A Chemi is biztosan benne lesz, tehát lesz munka Tengizben bőven.

Botond99 2012.03.03. 18:23:29

Az oroszok nem engedik saját vezetékeikbe a tengizi olajat, mert szétmarhatja, ezt a vezetéket viszont kifejezetten a tengizi olajhoz használják, saját (orosz) kőolaj ebbe nem kerülhet.

kipcsak 2012.07.07. 04:37:47

Kedves Kollégák, volt Kollégák!

Csak azért irok mert sokféle véleményt olvastam itt a Kazakhokról. Szomorú történeteket is. Biztosithatlak Titeket hogy évekig dolgoztam ott, voltam Tengizben, Atyrauban, Uralszkban, Aktauban, meg általában a pusztában.

Csak azt akarom mondani hogy a kazakok nem romák és nem is lehet ahhoz hasonlitani őket. Igen, van amiben hasonlitanak. Igen, volt hogy engem is fenyegettek. Igen, volt hogy ki is raboltak. Volt hogy a rendőrök. Történt verekedés és késelés is amig ott voltam.

Ezzel együtt azt kell mondanom hogy nem láttam még barátságosabb és jóindulatúbb népet. Nekem mindenben segitettek. Volt hogy fél napot utaztunk Uralszkba és fél napot vissza. Volt hogy éjszaka vittek az orosz határhoz. Volt hogy Beyneuba mentünk egy nagyszakállú hithű muzulmán taxissal és amikor megérkeztünk, nekem is be kellett mennem a mecsetbe de addig is arab nyelvű muzulmán tanitásokat hallgatott a kocsiban igy én is. De bántani sosem bántottak. Atyrauban az összes éjszakai helyet végigjártam, nightclubokat, discokat egy ismerős taxissal, gyakran reggel 4-5-kor mentünk haza.

Csodálatos barátnőim voltak, nálam 20 évvel fiatalabbak. Ha elfelejtettem volna hogy milyen szépek a helyi fiatalok folyamatos érdeklődése eszembe juttatta. De kitartottak mellettem. Nem akarom nagyon részletezni de az intim magánélet - najó, magyarul sex - is csodálatos volt.

Én a kazakoktól csak szépet és jót kaptam. Kerestem és be is fektettem ott sok pénzt. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy nyitott szivvel, előitéletzek nélkül látogassa meg őket, nem fog csalódni.

gergoo8095 2012.12.02. 21:05:20

Sziasztok!

Egy nagyon jó barátom akar kimenni Tengízbe dolgozni, én viszont le akarom beszélni róla, mert nagyon durva történeteket hallottam onnan. Sugárzás, gázmérgezés, vegyi szarok stb... Tud valaki ilyen konkrét esetről? Akik kinn voltak, tőlük kérdeném, tényleg veszélyes? Tudtok megbetegedésekről?

köszi

kipcsak2 2012.12.08. 01:59:53

gergoo: röviden hülyeség, bővebben marhaság. Nincsen ott semmilyen sugárzás vagy gázmérgezés. Csak a kénüzemet kell elkerülni az tényleg veszélyes. De érdemes végigcsinálni. Én is ott kezdtem a sivatagba de ha felhasználja az ember a tapasztalatát akkor nagyon magasra juthat, a legnagyobb olajcégekbe pl. Chevron, Agip, sokat lehet keresni, Atyrauba nightclubokba járni mint ahogy én is tettem, 20 éves csodálatos fiatal kazak lányokkal ismerkedni. Ott van pl. Atyrauban a Kleopátra és még egy pár más hely ahol teljesen levetkőznek a táncosnők, általába oroszok de néha a titkos vágyam beteljesíteseként kazakok is, akik szerintem az igazi szépségek. Rájuk is lehet csapni, a fenekükre amikor az asztalon táncolnak, mindent lehet csak berúgni és bunkó módon viselkedni nem - ebben az esetben megverik és kidobják az embert és örülhet ha nem viszi be a rendőrség. Nekem ilyen gondom sosem volt, kulturáltan iszogattam és néztem a sztriptízt, néha rácsaptam a lányok fenekére, néha megismerkedtem és elvittem őket, ez a legtermészetesebb dolog a világon ha tud viselkedni az ember.

Drága kazacskák...

Környezetbarát01 2012.12.10. 12:29:25

Kedves tengiziek!

Az soha nem zavart senkit, hogy a Chevront évek óta halálra büntetik környezetszennyezésért!? 2010-ben több mint 10 milliárd forintra (64m dollár)! Ez nem számít senkinek? Hogy lehet így jó szívvel ott dolgozni???

Alfi 2012.12.10. 15:42:41

Aki ki akar menni úgyis kimegy, nagyívbe tesz rá hogy milyen rémtörténetek mennek!
Van akinek nincs más válaztása mert csak oda tud kimenni az meg azért megy ki mert a pénz nagy úr.
A környezetvédelem fontos dolog de nem mindenki fanatikus. A környezetet lehet nem fanatikus módon is védeni pl nem dobálod el a szemetet, vagy szelektívan gyűjtöd, vagy elektromos autót veszel... A fanatikusok meg ne mennyenek ki dolgozni Tengizbe "jó szívvel"!

Környezetbarát01 2012.12.10. 18:19:54

Mit tesz a pénz az emberrel...

Alfi 2012.12.10. 20:04:06

Szerintem addig örülj amíg dolgozni mennek az emberek a pénzért és nem rabolni vagy ölni Környezetbarát kolléga!
süti beállítások módosítása