HTML

Tengiz, avagy öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Nagyon sok ellentmondás kering a neten Tengizzel kapcsolatban, és nem tudom mi az igazság odakint. Hát én most személyesen fogom tapasztalni és ha tudom akkor le is írom...

Friss topikok

  • kipcsak 015: Most, azaz tavaly nyáron voltam Atirauban, nem sok változott, de mégis minden. Majd mesélek és t... (2016.01.16. 02:26) 01. Miért pont Tengizbe?
  • Alfi: Biztos sokan használnak iGO alapú térképet, találtam egy ilyet lehet hogy van akit érdekel: Kazakh... (2014.07.02. 10:55) 28. GPS koordináták
  • kipcsak2: @Batka Norbert: Nem telefonszám kell. Engem szinte hetente hivnak oda, pedig nem hivtam fel senkit... (2014.04.09. 23:02) 32. TENGIZI KÉPEK
  • Alfi: Már nem gond, eljutottam arra a szintre hogy elgondolkodtam rajta hogy csinálok egy céget és segít... (2013.10.29. 07:03) 22. Melegrekord
  • Tibor Gulyás: Ha valaki tud nekem adni telefonszámot, hogy hol kell jelentkezni a Tengizi munkára, megköszönném !! (2013.06.30. 11:37) 29. TENGIZ mottója

Linkblog

14. Boltok, bankok (pénzváltás, pénzfelvétel)

2007.07.07. 20:48 Alfi

A közelben van legalább 5 bolt de szerintem még több is. Érdemes körülnézni, mert mindegyik boltban, mást és mást lehet kapni, mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai.

Az egyik pl tele van műszaki cikkekkel ("a török") viszont nála nem lehet sört venni. A másikban van mondjuk friss felvágott, a harmadikból egy kocsma nyilik szóval mindegyik más és más. Előny például még az is, hogy van olyan bolt amelyikben beváltják a dollárt. Jelenleg 118 tengét adnak 1 dollárért, de ha bankban váltod akkor 120-at. Mivel heti 6 napot dolgozunk, a bank viszont vasárnap zárva van igy a bankban csak az éjszakás műszakosok tudnak napközben váltani. Ezért marad a bolt ahol viszont bármikor beváltják 118-ért... A boltban viszont nézik a dollár kiadási évjáratát, ami akkor a legjobb ha a 2000-es év után készült. Akkor szó nélkül elfogadják. Pont a minap váltottam be 100$-t és mivel 1996-os volt igy előbb azt kérdezték veszek e valamit. A válaszom az volt, hogy "most épp nem de mindenképp visszajövök". Visszaadták a dollárt és azt mondták, hogy nem váltják be mert régi a pénz. Na akkor mondtam nekik hogy kérek 2db 6-os csomag dobozos sört, meg egy konzerv májkrémet, és akkor egyből beváltották!!!

QULSARI a "szomszéd" falu (részletesebben a következő bejegyzésben) végülis kb 100km-re van :)))) Azt mondták hogy a piacon még jobban váltanak, ez majd holnap kiderül.

Tegnap vettem fel bankkártyával pénzt. 5000 Tengéért 7397.64 Ft-ot vont le a számlámról. Ez a mostani árfolyamok mellett 185 Ft-os dollárral számolva 1$=125 tenge, ami nagyon jó lenne de ennek még biztosan lesz kezelési költsége a pénzfelvétel után. Mivel még nincs $ a devizaszámlámon, ezért a forintszámlát terhelik meg az összeggel ami euro alapú azt átváltják dollárra majd ezt még tengére...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tengiz.blog.hu/api/trackback/id/tr68113666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása