HTML

Tengiz, avagy öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Nagyon sok ellentmondás kering a neten Tengizzel kapcsolatban, és nem tudom mi az igazság odakint. Hát én most személyesen fogom tapasztalni és ha tudom akkor le is írom...

Friss topikok

  • kipcsak 015: Most, azaz tavaly nyáron voltam Atirauban, nem sok változott, de mégis minden. Majd mesélek és t... (2016.01.16. 02:26) 01. Miért pont Tengizbe?
  • Alfi: Biztos sokan használnak iGO alapú térképet, találtam egy ilyet lehet hogy van akit érdekel: Kazakh... (2014.07.02. 10:55) 28. GPS koordináták
  • kipcsak2: @Batka Norbert: Nem telefonszám kell. Engem szinte hetente hivnak oda, pedig nem hivtam fel senkit... (2014.04.09. 23:02) 32. TENGIZI KÉPEK
  • Alfi: Már nem gond, eljutottam arra a szintre hogy elgondolkodtam rajta hogy csinálok egy céget és segít... (2013.10.29. 07:03) 22. Melegrekord
  • Tibor Gulyás: Ha valaki tud nekem adni telefonszámot, hogy hol kell jelentkezni a Tengizi munkára, megköszönném !! (2013.06.30. 11:37) 29. TENGIZ mottója

Linkblog

04. A szállás, kaja, mosás

2007.06.24. 16:08 Alfi

Egy picit időutazásnak tűnhet a dolog, de ez Kazahsztán, és az egyik barátom, akinek köszönhetem, hogy itt vagyok, azt mondta: "Mindenből számíts a legrosszabbra, és akkor nem érhet meglepetés." Na igen, de itt felmerül egy kérdés. Mihez képest a legrosszabbra...

A SZÁLLÁS:

Az egész szállás olyan, mint egy tábor a 80-as években kb. Aki volt táborban, az el tudja képzelni. Én pont az egyik legjobb szállást kaptam, sokan akartak költözni a szobámba, de már nem volt hely. Tudni kell hogy a "legjobb" itt azt jelenti, hogy van saját hűtő, ablak-klíma és mindig van víz!!!! Erre rácáfolnék, mert tegnap buli után hazamenve, zuhanyoztam volna egyet, de megnyitva a csapot csak a nagy semmi jött belőle. Először azt hittem túl sokat ittam, de nem, víz nem volt se hideg, se meleg már másodszor 2 hét alatt. Feltűnt hogy a fürdőkád mellett, vízzel feltöltött ásványvizes palackok sorakoznak, most már tudom mire valók :)))) zuhanyozni, kezet mosni!!! A hűtővel nincs gond, a fagyasztó része is jól működik. Az ágy kényelmes, az ágyneműt 1,5 hetente cserélik. A szekrényeket zárni kell, célszerű, mert néha a magyarok lopnak magyaroktól... nekem pár napja tűnt el fél flakon samponom, amit kint hagytam a fürdőkád szélén. MINDEN ÉRTÉKET ZÁRNI KELL. Szállásból amúgy van többféle, vannak 1 ágyas szobák is, ezeket általában magasabb beosztású emberek kapják. A főnököm mondta, hogy minél kisebb egy szoba annál jobb. Ezt arra értette, hogy az 1 ágyas a legjobb, mert oda csak Te mész be meg maximum a takarító személy.

Aki tud, hozzon otthonról lakatot meg kb. 30 centi láncot, amivel lezárhatja a szekrényét!!!! Az itteni lakatok elég kezelhetetlenek, szóval érdemes igazi otthonit hozni.

Munka után mikor visszaérünk a szállásra én mindig azonnal lezuhanyzok, akkor még szokott víz lenni. Később már vagy alig jön, vagy nincs egyáltalán, vagy kib....ból csak forró van :))). Érdemes pár flakont tényleg feltöltve tartani, hallottam olyat hogy volt már 3 napig vízhiány... A vizet a Kaszpi-tengerbe ömlő Ural-ból szállítják ide (jó messziről) ezért a víz elég nagy kincs. Reggel amúgy eddig mindig volt víz. (4-5 óra körül mindig megnyitják a főcsapot, gondolom a nyomás miatt)

A KAJA:

Kaját 3x kapunk naponta, a reggeli mindig 2 tojás valamilyen formában virslivel, vagy kolbásszal és hozzá lehet enni palacsintát lekvárral, meg tejbegrízt, vagy tejberizst, 1x már kaptunk kukoricakását is, amit a halaknak szoktak adni :)) és ezeket meg lehet szórni fahéjas cukorral ízlésünk szerint. Az ebéd és a vacsora változatos és bőséges, lehet repetázni (vacsoránál csak) eddig soha nem volt gond ebből. Pont tegnap egyik munkatársam 3x ment vissza repetázni !!!! A gyárban (Sulphur) 3 ebédlő van, minden cégnek megvan, hogy hova mehet ebédelni. A meleg kaja mindig valamilyen leves, káposztaleves, sárgaborsó krémleves, de ettem már hajdinakása levest is, aminek az orosz megfelelője a "grecska". Másodiknak lehet választani valamilyen húst meg valamilyen köretet, ehhez hozzá jön a süti, plusz aki akar vihet magának zsemlét akár uzsonnára is. Ebédre lehet kérni hideget is, ha valaki épp lusta elmenni a kajáldába, vagy épp nem akarja végigvárni a 20-30 perces sort minden nap! Fél órával az ebéd vége előtt már csak maximum 5 perces sor szokott lenni -> 11:50 körül. A hideg kaja 2 naponta változik. Egyik nap szendvics+fél literes üditő+alma vagy narancs (a szendvics általában vegetáriánus, van benne salátalevél, paprika, paradicsom, amúgy nagyon finom, fóliába van csomagolva) másik nap pizza+fél literes üditő + gyümölcsös joghurt (a pizza nagyon gáz, a joghurt nagyon finom). A szálláson a vacsora 20:30-ig van és ezt be is tartják, úgyhogy érdemes pontosan menni. Múltkor 20:27-kor már nem akartak beengedni!!! Aki nem finnyás annak nem lesz gond a kajával, aki meg válogatós az hozzon magának 3 havi élelmet :))) Van itt olyan is aki magának főz, de Ő nem is 3 hónapja van itt...

A MOSÁS:

Mosni lehet a mosodában, ez a kajálda melletti ház. Vannak automata gépek amiket helyi nők kezelnek (úgy hallottam 1 tábla csokiért, amúgy ingyen is) de érdemes csak annyi mosóport vinni ami elég a mosáshoz mert azt mondták a többit nem adják vissza. Vannak viszont régi keverőtárcsás gépek amiket fel kell tölteni forró vízzel, hozzá egy kis mosópor, aztán időtekerő elteker, és kb. 15 percig megy a mosás. Ezután a kimosott ruhát át kell pakolni egy nagy mosogató edénybe az öblítéshez. :) Öblítés után a régi jó centrifugával egyenként kicentrifugáljuk a ruhákat, ami szinte száraz lesz, és már csak ki kell teregetni a szobában, vagy ki hova akarja.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tengiz.blog.hu/api/trackback/id/tr57104935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tóth Imréné 2007.06.29. 19:13:37

Kedves Alfi!

Érdeklődéssel olvastuk a tudósítást, miután az én tesóm is Tengizbe indul. Ő június 1-jén indul Budapestről, a program szerint Kijeven keresztül érkeznek. Gondolom hasonló megpróbáltatások várnak rá az utazás közben. Köszönjük a hasznos tanácsokat, kedves Alfi. A por elleni védőmaszkot kikészíti, sőt389 lakatot és láncot is szereztünk. Ha biztosan találkoznának, szívesen küldenék egyet Önnek is. Köszönjük a híreket! Minden jót! Én várom a további
híreket: Üdv:

Zsuzsa

Csülök 2008.11.14. 10:04:51

Szia Alfi!
Személyes élményem:
Tengizi tél, havazás, hófúvás, -30 C fok kürül + a szél, ami ugye a hőérzetünket jelentősen csökkenti. Ilyen körülmények között napokig ki se tudtunk mozdulni a táborból, aki megpróbálta, visszazavarták a Grupácsitírisek, talán a Shanyrakig se jutottak el. Jellemzően a Toyota Hiluxoknak éjjel-nappal folyamatosan járattuk a motorját, hogy ne dermedjen le benne a gázolaj és ha nagyon kell, akkor tudjuk használni őket. Közben a táborban nem volt központi fűtés és víz. A fűtést még csak-csak megoldottuk valahogy, mert még időben vettünk fel a raktárból olajradiátorokat és az irodából is ideiglenesen bevittük a szállásra a "felesleges" radiátorokat. A vízhiány volt az igazi probléma, ezért havat hordtunk fel vödrökben és azt olvasztottuk ki a kádban, hogy legyen mivel leönteni a WC-t.

rézló 2008.11.16. 19:34:31

Szia Csülök .
Nem tudom ki vagy , de ebben az aspektusban nem is érdekes.
Sin Oszi vagyok, tizenegy évig dolgoztam (rézló ) Tengízben, ebből kilenc évig karbantartás vezetőként.
Hamar András Kollégámról az Ő haláláról szeretném szíves tudomásodra hozni a történéseket.
A baleseről mint felelős vezető, Oltyán László kollégámtól értesültem , 21 órakor arra a kért hogy menjek ki vele a helyszínre, mert súlyos baleset történt.
Az eseményről Ő a vezetőjétől ( Heillmann Lászlótól értesült.
Az balesetről az akkori logisztikai vezető ,Szendrődi Gábor és a barátja Pásztor Rudolf is értesült. A parkolóból egyszerre indultunk, de Szendrődi G kérte Oltyán Lászlót és engem, hogy ne menjünk a helyszínre mert nincs szükség a jelenlétünkre.ezt OL kikérte magának, mert egyrészt az Ő kollégájáról, másrészt a főnöke utasításáról van szó !
Előzmény :
Szarakamisz nevű falut Az amerikai/kazak TCO megvásárolta, és húsz ezer dollár értékben kártalanította az ottani lakosokat, és ÚJKATON községben lakást biztosított a lakosságnak.(környezett szennyezés miatt )
A határidőre kötelezően kiköltöztetett lakosság elkezdte mindenféle szedett- vetett szállítóeszközzel elhordani az elbontott épületeket amit szintén el akartak szállítani.
Én aki azon az úton jártam, minden nap szembesültem az úton elhullajtott téglákkal, gerendákkal, és főleg a kivilágítatlan pótkocsis szerelvények tömkelegével.
Egy alkalommal magam is majdnem katasztrófát szenvedtem e miatt, de megúsztam egy futómű szétszakadással.
Hangsúlyoznám hogy mind ez néhány nap intervalluma !

Helyszínen:

A Toyota Pickup az út szélén a terelővonaltól mintegy húsz centiméterre.A jobb oldala kivágva a tűzoltók által, sérülteket a mentő elszállította.Szemben egy fekete terepjáró. az oldala csikarva.( KZ )
A terepjáró előtt mintegy három méterre egy lámpa nélküli pótkocsi az út közepén!
A magyar és a tco biztonságtecnikai stábja vadul fényképezve próbálta a helyszínt a saját szája íza szerint rekonstuálni. !
A magyar biztonságtechnikus a Drótos Tibi szemüvegét a fény felé fordítva fényképezte hogy látszódjék mennyire karcos!!!
A jelenlévő helyi rendőrök még csak kérdés szinten sem jártak el abban az ügyben, hogy miért nem volt kivilágítva a pótkocsi, miért nem tompíotta a fényt a szembejövő !!A magyar biztonságtecnika sodródott az eseményekkel,próbáltak jó színben feltűnni mint minden ilyen esemény alakalmával !
A vontató járművet ami kivilágítatlanul az út közepén állt a szemem láttára tovább engedték !!!!!
Másnap értesültünk kollégánk haláláról,aki állítólag már a helyszínen meghalt.
Drótos Tibort Pásztor Rudi Kollégám menekítette a repülőtérre.
Ne bántsátok , NEM VOLT HIBÁS!
Ha fénykép érdekel, küldöm címre, a család kímélendő.
ISTEN NYUGTASSA HAMAR BANDI KOLLÉGÁNKAT


A temetésén részt vettem néhány kollégámmal.

Sinb OSzkár
Bármely kolléga szíves rendelkezésére állok.

Csülök 2008.11.17. 08:14:13

Szia Oszi!
Azt hiszem félreértettél.
Még véletlenül sem áll szándékomban Kukit okolni a történtekért és kegyeleti okokból sem tartanám etikusnak, hogy a Bandival (Isten nyugtassa!)történteket ilyen formában állítsam be. Amit tényszerűen leírtál az helyénvaló. Én pont arra szerettem volna rávilágítani, hogy mindez hozzá tartozik a Tengizi történtekhez, hogy mennyire összetartott a társaság abban az időben.

Csülök 2008.11.17. 13:45:10

Szia Oszi!

Még egy-két megjegyzés:
Te, mint karbantartás vezető szerintem pontosan tudod, hogy a rendszeres karbantartás ellenére milyen lepukkant általános műszaki állapotban voltak a Toyota Hiluxok (gumik, futómű, fékrendszer, több százezer kilométer futásteljesítmény).
Emellett gondatlanság az, ha valaki nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően közlekedik, netán másnaposan ül volán mögé.
Azt hiszem a PFD a TCO és a Chemimontazh Safety statisztikái is egyértelműen mutatják, hogy mennyi TCO-s jogosítványt vontak be gyorshajtás miatt.
Nem véletlenül vezette be a TCO a külön jogosítványt és felügyelte a Grupácsitiri is az egyébként országos Kulsary - Sarykamys fűútvonalat.

Atesz 2008.12.06. 05:45:47

Szia Oszi!
Nos meg valami ami Tengizhez tartozik... a ketszinuseg.. de sebaj, mexoktam h emberek a 'sajat szajuk ize szerint' allitjak be a dolgokat, legyen szo agybavizelesrol, atomreszegen bevert orrokrol, lefejelessel vegzodo barati beszelgetesekrol. Hmm, ugye?
A ragalmakra igy nem is reagalok... aki erdekelt es akinek a velemenye engem is erdekel azok tudjak mi az igaz. Te nem tartozol kozejuk. (bar esetedben meglepett, epp toled nem vartam)


De nem haragszom, mint mondtam ezeken megtanultam felulemelkedni.

Es megis mennyi harc a sarykamyz-i ut elkeruleseert... megis tudjuk mennyien es leginkabb kik szegtek meg...

Konnyu szepet es okosakat mondani a biztonsagrol, de betartani a szabalyokat vagy viselni azok megszegesenek kovetkezmenyeit mar sokkal kevesbe.

Betartatni vagy szankcionalni sem halas feladat, nem veletlen hogy kevesen szerettek a biztonsagiakat.


Au revoir!
süti beállítások módosítása