HTML

Tengiz, avagy öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Nagyon sok ellentmondás kering a neten Tengizzel kapcsolatban, és nem tudom mi az igazság odakint. Hát én most személyesen fogom tapasztalni és ha tudom akkor le is írom...

Friss topikok

  • kipcsak 015: Most, azaz tavaly nyáron voltam Atirauban, nem sok változott, de mégis minden. Majd mesélek és t... (2016.01.16. 02:26) 01. Miért pont Tengizbe?
  • Alfi: Biztos sokan használnak iGO alapú térképet, találtam egy ilyet lehet hogy van akit érdekel: Kazakh... (2014.07.02. 10:55) 28. GPS koordináták
  • kipcsak2: @Batka Norbert: Nem telefonszám kell. Engem szinte hetente hivnak oda, pedig nem hivtam fel senkit... (2014.04.09. 23:02) 32. TENGIZI KÉPEK
  • Alfi: Már nem gond, eljutottam arra a szintre hogy elgondolkodtam rajta hogy csinálok egy céget és segít... (2013.10.29. 07:03) 22. Melegrekord
  • Tibor Gulyás: Ha valaki tud nekem adni telefonszámot, hogy hol kell jelentkezni a Tengizi munkára, megköszönném !! (2013.06.30. 11:37) 29. TENGIZ mottója

Linkblog

12. Kultúra !?

2007.07.07. 19:16 Alfi

Hogy mennyire más a két ország kúltúrája egyszerűen csak úgy tudnám jellemezni, hogy nagyon.

Tudni kell hogy a Kazahok köpködnek... de nem gyengén. Egy hosszabb utazás alakalmával úgy hallottam, még a buszt is teleköpködik, szóval nekik semmi sem szent. Na azért ne essünk túlzásokba! "A szondázós kiscsaj a múltkor olyat köpött mint egy tükörtojás" :))) De a legnagyobb poént a WC-ben kell keresni.... Amig mi európai nép bemegyünk kezet mosni ebéd előtt, ők simán lábat mosnak a csapban, de amin mégnagyobbat röhögtem, van a pottyantós-guggolós "keleti" WC, és van az angol WC is, na most az angol WC-n ugyanúgy ott van a lábnyom... :)) Ennyit erről, szó mi szó, azért nem nagyon szeretek ebéd előtt kezet mosni, mert fullon van a WC és a lábmosás nem sűrű ugyan, de az orrfújás a csapba az rendszeres. Emellett a csapba köpködéssel még nem lenne gond ha előtte nem bokából szivnák fel az anyagot!!! Más kúltúra, más szokás.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tengiz.blog.hu/api/trackback/id/tr39113642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Trombocita 2007.07.07. 20:20:57

Na, de mit vártál???

Hisz a turáni Őshazába mentél, (Tengiz=tenger, égbolt), rokony népekhöz!

Kicsit régebbről saját őseink magatartását láttad!

Alfi 2007.07.07. 22:43:03

Nem lepődtem meg, csak kellemetlen picit mikor el kell húzni a lábamat hogy ne a cipőm orrán landoljon egy zaftos kulabomba.

Miléka 2007.07.08. 22:02:20

Tudnod kell, hogy a kazahok muszlim vallásúak (általában). A vallásuk arra kötelezi őket, hogy naponta ötször imádkozzanak, ima előtt pedig rituális mosakodást végezzenek. Meg kell mosniuk a homlokukat, az orrukat, a szájukat, a kezüket és a LÁBUKAT! Ez a mosakodás persze jelképes, éppen csak benedvesítik az említett testrészeket. Amikor egyszer - Magyarországon - láttam egy szaúd-arábiai urat, amint a ZOKNIS lábát mosta a mosdókagylóban, én is azt hittem, hogy lehidalok. De aztán megértettem, hogy ő - a körülményekhez képest - a vallása parancsát teljesíti. Ez van - tényleg más kultúra!

Alfi 2007.07.10. 20:12:18

Ez még semmi!
A főnököm mesélte hogy régebben történt meg hogy egy konténerben dolgoztak éppen, és egyikőjük kifújta az orrát zsebkendőbe... Mire az egyik Kazah kislány felháborodva megjegyezte, hogy ez milyen undoritó, és hogy ezt ne csinálja senki... Aztán Ők meg probálták neki elmagyarázni hogy hát a köpködés az undoritó és nem az orrfújás...de hiába. :)
Télen is inkább szipognak de ki nem fújná egyik sem az orrát :)))

Atesz 2007.07.23. 17:05:12

Valóban más szokás, de bizonyára ismered a mondást, miszerint sokan azt tartják gusztustalannak, hogy zsebre vágod a tak..ot. Ismerjük el ma már ez sem általános, egyre többen használják a zsepit.
Nem mellesleg a jó példa ragadós, egy bejárás alkalmával az egyik amerikai akkorát csapott ki, hogy többünknek ugrani kellett! :-)
süti beállítások módosítása