HTML

Tengiz, avagy öntsünk tiszta vizet a pohárba!

Nagyon sok ellentmondás kering a neten Tengizzel kapcsolatban, és nem tudom mi az igazság odakint. Hát én most személyesen fogom tapasztalni és ha tudom akkor le is írom...

Friss topikok

  • kipcsak 015: Most, azaz tavaly nyáron voltam Atirauban, nem sok változott, de mégis minden. Majd mesélek és t... (2016.01.16. 02:26) 01. Miért pont Tengizbe?
  • Alfi: Biztos sokan használnak iGO alapú térképet, találtam egy ilyet lehet hogy van akit érdekel: Kazakh... (2014.07.02. 10:55) 28. GPS koordináták
  • kipcsak2: @Batka Norbert: Nem telefonszám kell. Engem szinte hetente hivnak oda, pedig nem hivtam fel senkit... (2014.04.09. 23:02) 32. TENGIZI KÉPEK
  • Alfi: Már nem gond, eljutottam arra a szintre hogy elgondolkodtam rajta hogy csinálok egy céget és segít... (2013.10.29. 07:03) 22. Melegrekord
  • Tibor Gulyás: Ha valaki tud nekem adni telefonszámot, hogy hol kell jelentkezni a Tengizi munkára, megköszönném !! (2013.06.30. 11:37) 29. TENGIZ mottója

Linkblog

17. Étterem

2007.07.07. 22:40 Alfi

Mielőtt hazamentek a helyiek a váltás miatt, az utolsó este elmentünk vacsorázni a helyi étterembe. Kúltúrált hely 35 asztallal !!! Meglepődve láttuk hogy tele volt a hely, olyannyira, hogy várni kellett, hogy le tudjunk ülni 6-an (4 kazah nő meg mi ketten magyarok :) ). Kb 5 perc várakozás után, elfoglaltunk egy nagyobb asztalt ahova mind a 6-an le tudtunk ülni. A pincérnő kedves volt, és lehúzta az asztalról a teritőt. Vártuk a tisztát de az csak nem jött :))) hmm érdekes. Na mindegy, akkor rendeljünk. Az étlep ha jól láttam csak orosz de a saslikot megértik. :) Mi saslikot kértünk, de már csak csirkéből tudtak hozni mert a sertés elfogyott. Mondtuk a pincérnőnek, hogy hozzon mindenkinek egy adag sültkrumplit amit ő félreértett és kaptunk 1 adagot 6-an :))) Csak azt nem tudom, hogy érthette félre mivel pont a helyiek rendelték meg a kaját nekünk... Na mindegy, a salátával ugyanigy jártunk, úgyhogy majdnem mindenből rendeltünk még1 kört. A kaja amúgy nagyon finom volt, a saláta is meg a saslik is, a pikáns kis hagymakarikákkal együtt. Kértünk sört mindenkinek, meg 1 üveg vodkát és emellé még alkoholmentes innivalónak őszibaracklét. Ezt először kancsóba hozták ki gyümölcsdarabokkal, aztán ez első körre elfogyott, úgyhogy ezután már dobozosat kaptunk. Szépen fogyott a kaja, mikor azon kezdtünk gondolkodni hogy milyen desszertet lehetne még kérni. Fagyit lehetett kapni, úgyhogy ebből is kértünk 6-ot aztán kértük a számlát. 6 emberre fizettünk 8100 tengét, ami szerintem nem volt sok, ha azt vesszük hogy majdnem mindenből 2-t kértünk...

Kicsit kellemetlen is volt meg jót is röhögtünk rajta, hogy a HVCS-k (helyi vagány csávók) minket bámultak, hogy a francba kerülünk mi 4 kazah nő társaságába... Csak ők nem tudhatták, hogy ezek a nők a kolléganőink voltak.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tengiz.blog.hu/api/trackback/id/tr85113740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

samu1 2009.11.01. 19:25:24

TISZTELT TENGIZIEK!1989-BEN JÖTTEM HAZA VÉGLEG TENGIZBŐL.A MÁSFÉL ÉV NEM TETT MILLIOMOSSÁ.MOST 50 ÉVESEN AZT TANÁCSOLOM HOGY GYERTEK HAZA AMILYEN GYORSAN TUDTOK.A TENGIZI RÉMHIREK IGAZAK.ÉN NEM VOLTAM ALKOHOLISTA ODAKINT MÉGIS RÁMENT AZ EGÉSZSÉGEM.A SUGÁRZÁS ÉS AMI OTT A LEVEGŐBEN VAN NEM EMBERNEK VALÓ.ÜDV.J

tigrisfog 2009.11.03. 16:15:36

@samu1:
Miért van, h pár ember ágál csak ellene, a többiek meg 10 év kintlét után sem panaszkodnak? Neked mi bajod lett odakint?

Botond99 2010.01.23. 17:21:39

samu1!
Hazudsz.
Ha valóban 1989-ben jöttél volna haza, és most, 20 év után ment volna tönkre az egészséged, akkor az biztosan nem Tengiztől van.
Ha valóban kint lettél volna, tudnád, hogy folyamatosan mérték a háttérsugárzást magyar szakemberek, és az soha nem ment a magyarországi átlagérték fölé. Vagyis semmiféle sugárzás nem volt (mitől is lett volna, hiszen nem urán-, hanem gázlelőhely). Ami ott a levegőben van, az semmivel sem mérgezőbb, mint amit Budapest belvárosában beszívsz.
Én 1990-ben jöttem haza, 3,5 évet töltöttem kint, és kutya bajom.
Szükségtelenül rinyálsz, úgysem tudsz ilyen ürüggyel pénzt kicsikarni.

Man regen 2012.02.17. 23:45:10

@Botond99:
Tévedsz sajnos.Ha megnézed a térképen hol van aksai vagy uralsk.Karatontol kb.800 km-re északra.1986-ban az oroszok ott robbantottak 6 db atombombát.Föld alattit az igaz!De mivel ott gázmező van.És a földgázt minden reggel lehetett érezni ezért nem zárható ki,hogy a radioaktiv anyag nem jött-e ki.?!Sajnos én ott voltam.Természetesen a vegyépszer ott is levédte magát különbözö hátérsugárzást mérő budapesti szakemberrel.Voltak ott érdekes dolgok.Muslica bögöly harapási technikával.Nagy békák,sáska invázio.Ha a kezed megkarcoltad munkában ,azonnal joddal kellett lekezelni különben estére gennyesen begyuladt.A sebek is szerintem háromszor lassabban gyogyultak.Tengiz nem volt messze innen.Én sportolok mai napig,nem iszom,nem dohányzom.Napi vitamin mennyiségem elég magas amit keverek gyogyteákkal.Igy tudok még élni okosan.2 éves projekt,után kaptam 2 kollégámrol hireket akik agydaganatban meghaltak.Nálam 3 éve mutatta ki az MRI.Próbálom az életemet takarékosan beosztani.Ma már Tengizben tuti nem lehet sugárzás olyan erős.Dolgoztam 2001-ben olyan Kazakhal aki betonozta a szarkofágot Csernobilban.Igaz akkor már áttétes volt.

Botond99 2012.02.18. 14:13:24

@Man regen:
Könnyű helyzetben vagyok, mert egyrészt én valóban Tengizben voltam 1987 őszétől 1991 tavaszáig, másrészt mellettünk dolgoztak az izotóposok, jóban voltunk velük, sokat beszélgettünk. Többek közt a háttérsugárzásról is. Nem gondolom őket annyira hülyének, hogy egy létező és mérhető háttérsugárzást politikai szimpátiából, vagy akárcsak felsőbb utasításra letagadtak volna, súlyosan veszélyeztetve ezzel nem csak saját életüket, hanem a többi 5,5 ezer honfitársukét is. Egyikük sem tűnt öngyilkos típusnak.
Megjegyzem, tengizi ismerőseim túlnyomó hányada jelenleg is él, egészséges. Márpedig ez nem igen jellemző az atombombák robbantása után visszamaradt magas háttérsugárzásban élők szervezetére.

Man regen 2012.02.18. 22:30:04

@Botond99:
Egyet értek veled.Amit leirtam az csak száraz tény.1993-2005 között voltam tengizben.Aksaiban 2000-2001-ben.Én nem szidom Tengizt,több volt a jó,mint a rossz.Magyaroknak Tengiz,Cseheknek Aksai volt leosztva annak idején.Talán őket is meglehetne kérdezni.Üdv

gergoo8095 2012.12.02. 22:13:01

@Botond99:
Kedves Botond, nézd már meg ezt a rövid filmet! Ők is Tengízben voltak, és igenis összeszedtek vlamait! Hát csak volt ott valami, nem? Legfeljebb valakinek szerencséje volt, vkinek nem!

osaarchivum.org/index.php?option=com_hwdvideoshare&task=viewvideo&Itemid=66&video_id=385&lang=hu

Botond99 2012.12.03. 10:39:34

@gergoo8095: Három különböző böngészővel is próbáltam megnyitni, de hiába. Így látatlanban csak annyit tudok mondani, hogy az emberek 99%-a egészségesen jött haza Tengizből, ami nem olyan rossz arány, és egyértelműen cáfolja a vádakat. Betegségeket itthon is lehet kapni, mégsem mondjuk azt, hogy a Kárpát-medence okozta, vagy a politikusok, akik nem gondoskodtak rólunk. Akik beszálltak ennek a Wennesz Józsefnek a kampányába, aki ezzel az ürüggyel utólag próbál Tengizről még egy bőrt lehúzni, és az államtól némi ingyen lóvét lenyúlni, az számítson rá, hogy többtízezernyi tanú cáfolja állításaikat. Tengizben sivár a természet, nem túl barátságos az időjárás, a legfőbb veszély a szilikózis (az állandó homokfúvás miatt) és a fertőző májgyulladás. Kolera, pestis ritkábban előfordulhat, de megfelelő óvatossággal és higiéniával ezek elkerülhetőek. A háttérsugárzás némileg alacsonyabb a Budapesten mértnél, mindenféle titokzatos sugárzások és rejtélyes űrlények nincsenek. A levegőben lévő kénhidrogén, illetve egyéb ártalmas, mérgező anyagok koncentrációja nem éri el az itthon, egy közepes kisvárosban mérhető szintet.
Aki hazatérése után megbetegedett, az nagy valószínűséggel már itthon szerezte a betegségét, amelynek a tengizi munkához nem sok köze lehetett. Megértem persze, ha valaki súlyos betegsége okait kutatja, de eligha célszerű, hogy a valódi okok felderítése helyett jóelőre kijelöljük a nekünk tetsző (vagy hasznos)bűnbakot, majd utána ahhoz keressünk címkéket, amelyekkel megtámogathatjuk. Ez biztos hogy nem segít a betegségen, viszont mások helyzetét megnehezítheti, amennyiben egy jó kereseti lehetőségtől elriasztja őket.
süti beállítások módosítása